Tester parfüm alınır mı?
Parfüm firmaları, satışlarını artırmak için, belli sayıdaki toptan parfüm satışlarının yanında genellikle beyaz kutularda, kapaksız olarak ve şişenin üzerinde "tester" ibaresi bulunacak şekilde tester parfümlerini satış noktalarına göndermektedirler. Firmadan firmaya değişiklik göstermekle beraber, çoğunlukla 12 adet parfümün yanında 1 adet tester satış noktasına gönderilmektedir. Chanel gibi bazı markalarda bu oran 24 parfüme 1 adet tester parfüme kadar düşebilmektedir.
Tester parfümlerin daha yoğun ve kaliteli olduğuna dair genel kanının aksine, rafta normal kutusuyla satılan parfüm neyse, tester parfüm de içerik olarak aynıdır. Ama gerçek tester parfümleri e-ticaret sitelerinde, sosyal medya hesaplarında, köşe başı satıcılarda vs bulamazsınız. Ne yazık ki orjinal parfüm sattığını iddia eden bir çok satıcı ellerindeki parfümlerin gerçek olmadığını bilmeyecek kadar parfümlerden uzak ve sadece ticari amaçlı iş yapmaya para kazanmaya çalışan kimseler. Gerçek bir tester parfüm o kadar ayağa düşmez. Her parfümün testerini o kadar bol miktarda ve istendiği zaman bulunabilecek şeyler değildir.
Distribütörlerden mağazalara mal aktarımı yapılırken müşteri denesin diye 12 de 1 veya 6 da 1 olarak tester ürün gönderilir. Ve bu rutin şaşmaz. Yani bir başka tester parfümün o mağazaya fazladan girebilmesi için 12 adet daha ürün satıp 1 tester daha alması gerekir. Hatta bazı markalar boş olan tester şişesini alıp yerine yenisini vermektedir, sırf testerları satışa çıkmasın diye. Şimdi bu mantıkla ve ülkemiz şartları göz önünde bulundurulup baktığımız zaman ortaya abes bir tablo çıkıyor. Ortalıkta dolaşan orjinal parfümden çok testeri var ve o kadar fazla var ki satıcı size istediğiniz parfümü istediğiniz miktarda satış yapabiliyor. Şimdi burda durun ve düşünün; bütün Türkiyede o parfümden 12 tane orjinal ürün satılacak ve testeri gelip sizi bulacak. Bu kadar kısıtlı mağazalara çıkan bir üründe bu olasılık ne kadar, siz hesaplayın.
Tester parfümlerin daha kalıcı ve esans oranı daha yüksek olduğu kocaman bir yalandır. Bütün parfümlerin üretimi standarttır. Tester için ayrı reformülasyon kullanılmaz. Ve üretilen parfüm formüle sıkı sıkıya bağlı olmak durumundadır. Çünkü %1 eksik veya fazla esans koku profilini komple bozar. Bu yüzdendir ki EDT bir parfümün EDP versiyonu çıkartılmak istendiğinde komple formül değişir. Bütün olay esansı arttırmak kadar kolay değildir.
Ne yazık ki ülkemizde tester diye satışı yapılan parfümlerin %99.9 u sahte. O binde birlik riske girmeye değer mi, ona siz karar verin. Risk dediğimiz ise üreticinin belli olmaması: yani Similar gibi yerli markalı bir parfüm aldığınızda adresi belli, üreticisi belli ve Sağlık Bakanlığının denetimine tabi bir ürün almış oluyorsunuz. Fakat tester, outlet, replika, gümrük ürünü ya da adına ne derseniz diyin bir sahte parfüm aldığınızda kimin ne şartlarda, hangi içerikle ürettiği belli olmayan bir ürünü cildinize sıkmış oluyorsunuz. Bir problem yaşadığınızda ise geçmiş olsun, polis ve marka avukatlarının da arayıp bulamadığı gibi, siz de elinizdeki parfümün asıl sahibini bulamayacaksınız.
Tester parfümlerin daha yoğun ve kaliteli olduğuna dair genel kanının aksine, rafta normal kutusuyla satılan parfüm neyse, tester parfüm de içerik olarak aynıdır. Ama gerçek tester parfümleri e-ticaret sitelerinde, sosyal medya hesaplarında, köşe başı satıcılarda vs bulamazsınız. Ne yazık ki orjinal parfüm sattığını iddia eden bir çok satıcı ellerindeki parfümlerin gerçek olmadığını bilmeyecek kadar parfümlerden uzak ve sadece ticari amaçlı iş yapmaya para kazanmaya çalışan kimseler. Gerçek bir tester parfüm o kadar ayağa düşmez. Her parfümün testerini o kadar bol miktarda ve istendiği zaman bulunabilecek şeyler değildir.
Distribütörlerden mağazalara mal aktarımı yapılırken müşteri denesin diye 12 de 1 veya 6 da 1 olarak tester ürün gönderilir. Ve bu rutin şaşmaz. Yani bir başka tester parfümün o mağazaya fazladan girebilmesi için 12 adet daha ürün satıp 1 tester daha alması gerekir. Hatta bazı markalar boş olan tester şişesini alıp yerine yenisini vermektedir, sırf testerları satışa çıkmasın diye. Şimdi bu mantıkla ve ülkemiz şartları göz önünde bulundurulup baktığımız zaman ortaya abes bir tablo çıkıyor. Ortalıkta dolaşan orjinal parfümden çok testeri var ve o kadar fazla var ki satıcı size istediğiniz parfümü istediğiniz miktarda satış yapabiliyor. Şimdi burda durun ve düşünün; bütün Türkiyede o parfümden 12 tane orjinal ürün satılacak ve testeri gelip sizi bulacak. Bu kadar kısıtlı mağazalara çıkan bir üründe bu olasılık ne kadar, siz hesaplayın.
Tester parfümlerin daha kalıcı ve esans oranı daha yüksek olduğu kocaman bir yalandır. Bütün parfümlerin üretimi standarttır. Tester için ayrı reformülasyon kullanılmaz. Ve üretilen parfüm formüle sıkı sıkıya bağlı olmak durumundadır. Çünkü %1 eksik veya fazla esans koku profilini komple bozar. Bu yüzdendir ki EDT bir parfümün EDP versiyonu çıkartılmak istendiğinde komple formül değişir. Bütün olay esansı arttırmak kadar kolay değildir.
Ne yazık ki ülkemizde tester diye satışı yapılan parfümlerin %99.9 u sahte. O binde birlik riske girmeye değer mi, ona siz karar verin. Risk dediğimiz ise üreticinin belli olmaması: yani Similar gibi yerli markalı bir parfüm aldığınızda adresi belli, üreticisi belli ve Sağlık Bakanlığının denetimine tabi bir ürün almış oluyorsunuz. Fakat tester, outlet, replika, gümrük ürünü ya da adına ne derseniz diyin bir sahte parfüm aldığınızda kimin ne şartlarda, hangi içerikle ürettiği belli olmayan bir ürünü cildinize sıkmış oluyorsunuz. Bir problem yaşadığınızda ise geçmiş olsun, polis ve marka avukatlarının da arayıp bulamadığı gibi, siz de elinizdeki parfümün asıl sahibini bulamayacaksınız.